Friday, February 27, 2009

Antara Ikhlas, terpaksa @ kena Paksa

Huhuhu..2 bulan pertama 2009..Penuh dengan cabaran...Keje tak payah cakap le..yang di plan blom berjalan lagi...yang tak plan..sentiasa masuk...huhhu...kadang-kadang rasa macam tak cukup jek 9 jam keje..dari kul 7.50 sampai kul 5.30.. minda aku full...


emm...ni nak cite gak pasai last week..


aku mmg tak pueh hati..ade ke patut aku kena bambu...salah aku ke kalau korang keluar memo last minit..taim aku cuti plak tu...pastu korang kensel miting dgn alasan aku tak de..


Pastu call tanya pandangan aku bila nak buat discussion...bile aku bagi tarikh..korang diam...pastu..tiba2 korang buat miting gak tanpa inform aku...pastu korang marah2 sebab aku tak masuk dalam miting tu..ada ke patut...??????????????? APa rasa kalau aku buat macam tu kat korang.


Aku pon ada jadual...aku pon ada mende nak settlekan... huhuhu....geram..geram...geram….dan geram dgn yg jadi 'firestone'…Paham-paham jek la sapa orangnya ye..


emm..bila pikir2 balik...aku pon degil gak..kenapa aku tak masuk masa dijemput..mungkin cara orang yang menjemput @ orang yang menjemput tu kot...


Moralnya :
Benda dah berlaku kan...cuma ingatan aku la kepada bos-bos (termasuk la kat diri aku sendiri)..Jangan la ingat bila kita bos..kita sentiasa betoi..dan kita boleh buat sesedap rasa dan cakap sesedap rasa (kecik hati tau tuduh orang bukan-bukan)...dan ..

kepada orang-orang kecik macam aku... the boss is always right..terima jek la padahnya..kalau degil sangat...;-)


Malas nak pikir2..buang karan jek...jadinya..weekend tu..aku gi berseronok di 1 Utama....:-)

2 comments:

Norazizakimi said...

hmmm.. sabar je la byk2.. dlm hidup ni mmg kita ni kena kuat dan tabah.. apa2pun niat kita yg paling utama.. durian atau mentimun, walaupun mentimun, ada ketikanya ia lebih diperlukan daripada durian.. dan durian hanya boleh dapat dalam musimnya sahaja....

Me said...

Heheh...Memang dengan sabarnya memulakan aktiviti upgrade sistem...Ada juga hikmahnya..sekarang saya dah bleh lepas 3 bahagian kepada owner yang sebenar...;-)